Nouveau Coronavirus - Mise à jour : 12 juillet 2021: Consultez les actions prises par Scouts Canada alors que nous continuons à suivre les directives du gouvernement et des agences de la santé pour favoriser le maintien de la santé publique. Consultez les recommandations et informez-vous ici.

Reconnaissance

Scouts Canada reconnait le rôle essentiel joué par les bénévoles dans l’orientation des jeunes qui poursuivent leur propre chemin à travers le programme. Nos bénévoles forment un partenariat avec les jeunes les motivant à découvrir leur indépendence et leurs capacités par une expérience de scoutisme engagée.

C'est grâce au travail acharné de nos bénévoles que nous voyons se concrétiser notre vision d’une jeunesse canadienne qui apporte une contribution significative pour créer un monde meilleur. Chaque année  les bénévoles à l'échelle du pays se surpassent pour garantir que les jeunes aient de grandes aventures en toute sécurité tout en devenant des individus confiants et compétents.

General Feedback

Thank a Scouter

Saying Thanks to a Scouts Canada volunteer for their outstanding contributions to Scouting is this easy:

• Any stakeholder to Scouting (volunteers, youth, parents, the community at large) can fill out a simple form to commend a Scouter for their outstanding act or service to Scouting.
  • Scouters will receive a certificate every time they are commended by a stakeholder and it will be presented within the Scouter’s section or group.
  • As Scouters accumulate commendations, they will become eligible for Outstanding Service Awards and will be recognized with a medal and uniform insignia for each award.

Thank a Scouter Today

Milestone Recognition Program (MRP)

Honours and Awards

Fortitude or Jack Cornwell Decoration

Update in progress. Please contact for Deputy Council Commissioner if you have any questions.

Medal of the Maple for Distinguished Youth Service

The Medal of the Maple for Distinguished Youth Service is an award created by the members of the National Youth Committee, designed to honour those youth who have significantly contributed to the Movement and the spirit of Scouting through community service, extraordinary Scouting participation and a solid system of personal values.

Medal of the Maple Nomination Form